Странице

среда, 02. децембар 2015.

ALKALNA ISHRANA - URAVNOTEŽENA ISHRANA



Ravnoteža je uvek važna, a kada je u pitanju pH ravnoteža. onda morate uraditi sve što je u vašoj moći da je postignete i zadržite. Naime pH ravnoteža predstavnja ravnotežu kiselosti i alkalnosti (baznosti) . Naša krv treba da bude više bazna kako bi održavala organizam zdravim. Baznost organizma postiže se tako što povećavamo unos alkalnih namirnica, i istovremeno smanjujemo unos kiselih namirnica. 

Zašto je važno održavati ph ravnotežu ?


Kada unosimo kisele namirnice, tada naše telo pokušava uspostaviti pH ravnotežu tako da oslobađa minerale sa alkalin delovanjem - kalcijum, fosfor, magnezijum.

Kada ne unosimo dovoljno alkalnih namirnica, tada naše telo te minerale izvlači iz kostiju, zuba i organa. To narušava rad celokupnog imunog sistema, uzrokuje umor i čini nas osetljivim na viruse i i na raznorazne bolesti.

Koje namirnice izabrati kako bi održali pH ravnotežu ?

Na prvom mestu neka to bude povrće, voće, koje je pretežno bazno. Žitarice koje su slabo kisele (proso). 
Naša ishrana obuhvata sve grupe namirnica(Žitarice, mlečne proizvode, meso, masti i ulja, voće, povrće, šećere) ključ je u količini i pravilnoj kombinacija namirnica, koje ćemo svakodnevno konzumirati.

VOĆE



Prema građi ploda voće se razvrstava u šest grupa :
JABUČASTO - jabuka, kruška, dunja, mušmula.
KOŠTIČAVO- trešnja, višnja, kajsija, breskva, šljiva, maslina
JAGODIČASTO I BOBIČASTO - grožđe, jagoda, malina, kupina, borovnica, brusnica, ribizla...
JUŽNO I TROPSKO - limn, narandža, grejfrut, mandarina, smokva, banana, urma, ananas, kvi, nar, mango, papaja, avokado, kokosovo orah.
JEZGRASTO - orah, lešnik, badem, pitomi kesten, rogač, pistaći.
ŠUMSKO- jagoda, malina, kupina, borovnica.

Prema HEMIJSKOM SASTAVU, odnosno prema sadržaju vode i masti :
- voće bogato mastima (jezgrstno voće, masline, avokado, papaja, kokosov orah)- voće grupe deluje acidirajuće (kiselo)
- voće bogato vodom (sve ostalo ) -voće ove grupe deluje alkalizirajuće

U dnevnoj ishrani treba da preovlađuje presna-sirova hrana biljnog porekla čak i do 75% a 25% da bude kuvana hrana.

Dužina varenja sirovog voća :
Zavisi od sadržaja sirovih vlakana, a kod jezgrstog voća i sadržaja masti i ono se vari 1,5 do 3 ili 4 sata. Voće bogato vodom prođe kroz želudac za 30 minuta, 

VOĆE TREBA JESTI ODVOJENO OD OSTALE HRANE ! 

Jer tada deluje najbolje na organizam i ne izaziva digestivne probleme.
Voće koje brzo fermentiše u kiseloj sredini želuca (bobičasto, jagodičasto, koštičavo voće, mango, dinja, papaja i kruške) može da izaziva nadutost, dijareju i slične problema kada se uzima neposredno po drugoj hrani, naročito PROTEINSKOJ
Treba ga jesti 30 min pre galvnog jela ili 2-3 sata posle glavnog jela.

ph vrednost namirnica

Kao što možete videti dole na slici. Namirnice koje imaju pH vrednos preko 7 smatraju se alkalnim ili baznim namirnicama. A namirnice koje imaju pH manju od 7 smatraju se kiselim namirnicama, 7 se smatra neutralnom pH vrednošću.




Tabela namirnica sa pH vrednošću


Ukus namirnice nije ključan u određivanju pH vrednosti u oragnizmu. Naime limun ima kiselost 4,90 ali prilikom varenja i metabolisanja u organizmu njegov pH IZNOSI 6-7. Što znači da limun alkalizira organizam, prilikom varenja. 
Ph voća i povrća u sirovom stanju, dok nije uneto u organizam je različit od ph u organizmu.



POVRĆE

Podela povrća :
  • Lisnato i cvetasto (blitva, spanać, karfiol)
  • Plodovito (paradajz, krastavac)
  • Lukovičasto (crni luk, beli luk)
  • Korenasto i krtolasto (šargarepa, cvekla, celer, rotkva)
  • Leguminoze (grašak, soja, pasulj)


Hemijski sastav povrća

Kao najvažnije komponente povrća smatraju se : ugljeni hidrati, biljna vlakna, vitamini i mineralne materije, organske kiseline i bojene materije. U povrću je prisutna minimalna količina masti, a sadržaj proteina zavisi od vrste povrća. Glavne kompotente koje utiču na energetsku vrednost su ugljeni hidrati. Energetska vrednosti povrća je niska izuzev mahunasto povrće.

Dužina varenja povrća

Svarljivost povrća je visoka, zavisi od postupka pripreme, i kombinaciji sa drugom hranom. 
Dužina varenja zavisi od količine sirovih biljnih vlakana i načina pripreme. Sirovo povrće se duže vari i do 4,5 sati, a termički obrađeno mnogo kraće. Pod uslovom da nije dodata mast. Mast produžuje varenje hrane. 


Povrće predstavlja važan izvro vitamina, pre svega c, zatim vitamina B-grupe, b-karotena.

Tabale br.1 Osnovni nosioci pojednih mineralnih materija
Mineralne materije
Povrće u kome je najviše zastupljeno
Kalcijum
Lisnato zeleno povrće
Kalijum
Paradajz, krompir, spanać
Fosfor
Mahunasto povrće
Gvožđe
Lisnato zeleno povrće
Bakar
Pečurke, mahunasto povrće
Magnezijum
Tamnozeleno lisnato pvrće, mahunasto
Jod
Crni luk, pečurke
Sumpor
Slačica
Cink
Pasulj, spanać, grašak, boranija, pečurke, paradajz
Hrom
Crni biber
Kobalt
Zeleno lisnato povrće
Mangan
Zeleno lisnato, grašak, celer, repa
Molibden
Mahunasto povrće
Selen
Paradajz, luk, prokelj
Flour
Spanać, peršun, šergarepa

Tabela br.2 Povrće kao osnovni nosioci pojednih vitamina

Naziv vitamina
Povrće u kome je najviše zastupljen
Vitamina A
Žuto povrće (šargarepa, sladak krompir, bundeva) spanač, rotkva, proklej, kupus, peršun
B-karoten
Narandžasto I žuto povrće
Vitamin B1
Mahunasto povrće, kupus, spanać, krompir, patlidžan
Vitamin B3
Grašak, zeleno pvroće
Vitamin B5
Mahunasto povrće, pečurke
Vitamin B6
Tamno zeleno lisnato povrće, krompir
Vitamin B11
Zeleno lisnato pvroće. Korenasto povrće, pasulj, grašak, paradajz, spanać
Vitamin H
Paradajz, mahunasto povrće
Vitamin C
Paradajz, peršun, ren, zelene paprike, rotkivce, zeleno lisnato povrće, spanać, kupus, krompir, kelj, beli biber.
Vitamin E
Tamnozeleno povrće, mladi grašak, sladak krompir
Vitamin K
Kupus, karfiol, prokelj, spanać, kopriva, paradajz, šargarema,krompir.
Vitamin P
Crni I beli luk, celer
Vitamin B15
Semenke bundeve



Koje namirnice jesti kako bi alkalizirali organizam ?


Povrće:


  • Brokoli
  • Cvekla
  • Prokelj
  • Kupus, kiseli kupus
  • Zelena salata
  • Spanać
  • Kelj
  • Celer
  • Paprika babura
  • Šargarepa
  • Tikvice
  • Paradajz
  • Vlašac
  • Krastavac
  • Beli luk
  • Grašak
  • Rotkvice



Voće


  • Avokado
  • Banane
  • Kivi
  • Narandža
  • Grejfrut
  • Mandarina
  • Limun
  • Kruška
  • Jabuka
  • Lubenica
  • Ananas
  • Maline
  • Višnje
  • Jagode
  • Mango
  • Papaja


Žitarice





Hrana koja izaziva kiselu reakciju u telu ?


Izbegavajte ! 


Kiselu reakcijuu telu najčešće izazivaju belančevine(proteini) životinjskog porekla. Smatra se da za svakih suvišnih 10g belančevine koje unesemo - izgubimo 100 mg kalcijuma preko urina. Zato ne preterujte sa unosom proteina.

Gazirana pića jer su izrazito bogata fosforom, mineralom koji izvlači kalcijum iz organizma. Što može prouzrokovati osteoporozu, smanjenje koštane mase.

Ne više od dve kafe na dan, jer kafa izaziva kiselost u organizmu, Ometa apsorpciju minerala i vitamina. Zato kafu popijte najmanje 2 sata posle obroka. 
Nikako na prazan želudac ! 

Rafinisane namirnice kao što su beli hleb, kolači, lisnata testa izazivaju kiselost u telu i teraju kalcijum iz kostiju da poništi kiselu reakciju u telu.

Oprez sa tamnim čajevima, koji imaju sličan efekat kao i kafa. 

Izbegavajte masnu hranu, prženu hranu. Prioritet dajte hrani kuvanoj na pari, barenoj, dinstanoj.

Pušenje i pijenje kafe su dve prijateljski povezane navike koje izazivaju kiselost tela.
 Da li i Vi pre nego što otvorite oči zakiselite svoj organizam ? 

 RECEPT ZA JUTARNJI ALKALNI TUŠ ORGANIZMA ! 

Recept možete pogledati dole na linku. Ako dan započnete ovim napitkom, u startu postižete alkalnu vrednost organizma. I vaš dan može da počne !  

http://ksenijinakuhinjica.blogspot.rs/2015/11/elixir-zdravlja.html

Ukoliko preterate sa unosom namirnica koje zakišeljavaju organizam, nakon obroka popijte limunadu, bez šećera. 


" Razmisli o svojim svakodnevnim navikama. I alkaliziraj se pre nego što bude kasno !!! "








Нема коментара:

Постави коментар