Странице

уторак, 29. март 2016.

PROLEĆNI RIŽOTO SA POVRĆEM I KARIJEM

Niskokaloričan prilog ili glavno jelo bogato dijetalnim vlaknima, vitaminima i menaralima. Naime 1 šolja kuvanog integralnog pirinča sadrži 216 kcal. Integralni pirinač predstavlja dobar izvor magnezijuma 83,85mg, kalcijuma 19,50 mg, folne kiseline 7,80mg, kao i vitamina B kompleksa. Naučno je dokazano da dijetalna vlakna sadržana u pirinču i integralnim žitaricama utiču na smanjenje težine. Pirinač ne sadrži gluten, lako se vari i obezbeđuje našem telu energiju i produženi osećaj sitosti. (Zbog niskog Glikemijskog indeksa, preporučuje se dijabetičarima). Odlično se kombinuje sa povrćem, ribom , belim mesom. Uvrstite ovo jelo u Vaš nedeljni jelovnik i uživajte u njegovim blagodetima ! :) 


Vreme pripreme : 45 minuta
Količina za : 3-4 osobe 

SASTOJCI :

1 šolja 2dl integralnog pirniča 
2 šolje vode
1 pakovanje FRIKOM CARSKE MEŠAVICE SMRZNUTOG POVRĆA
4 Kašike ulja
So, biber, kari prah

PRIPREMA :

Pirinač oprati hladnom vodom, u šerpu sa poklopcem staviti dve kašike ulja i kratko ga propržiti. Zagrejati dve šolje vode do ključanja i prelijti pirinač, zatim ga poklopiti i kuvati na tihoj vatri oko 25 minuta. 
Dok se pirinač kuva, u drugoj posudi (voku) propržiti sa 2 kašike ulja smrznuto povrće - oko 10minuta, i dodati skuvani pirinač.
Dobro promešati kako bi se sjedinilo, povrće sa pirinčem i dodati začine po ukusu. Kuvati još 5-10 minuta, dok pirinač ne omekša. Kada je rižoto pri kraju, skinite ga sa vatre i ostavite poklopljeno još 10 minuta.

Servirati kao prilog uz grilovano meso, ribu ili tofu.


Prijatno ! 

Kuva i piše : Ksenija Bako 
Sturkovni Nutricionista-dijetetičar

Нема коментара:

Постави коментар